Al llarg d'aquest assaig comprovarem com el canibalisme en la nostra cultura i, especialment en el cine, és una obsessió tant recorrent com aterridora, que subratlla el nostre fosc plaer de contemplar, fantasiejar i, a vegades, divertir-nos amb històries bestials i sanguinàries.
En la majoria d'ocasions, la crítica se centra molt més en la violència i el gore que en les possibles reflexions serioses sobre el seu significat profund. No obstant això, aquí l'abjecte no és la immundícia ni el sofriment que aquests porten en si, sinó allò que pertorba una identitat, un sistema, un ordre.
El canibalisme, com abjecció, és el perill, humài inhumà, física i tangible, que ens empeny a transitar per espais psicològics, culturals, enverinats, al marge de la civilització, on se centren records d'una maldat pretèrita fora de tota lògica. El canibalisme equival a mirar-nos en un mirall i no troba un significat lògic, conegut, a la nostra pròpia imatge.